woensdag 4 juli 2012

Achter het hek


verhaal n.a.v. Schrijfopdracht 3 juli 2012, nr. 185 met foto van een hek met tuin erachter

O, wat een heerlijke tuin om bij weg te dromen. Ik stel me een heerlijke zomerdag voor, zo een met niet veel zon maar wel een fijne temperatuur van rond de 24 graden.
Er staat natuurlijk ook een heel comfortabele stoel annex ligbed klaar met een tafeltje ernaast.
Ik ga alleen er naar toe, maar wel met een goedgevulde picknick-mand. Natuurlijk met luxe broodjes en dito beleg, vruchtensap, één thermoskan met koffie en één met thee. En wat lekkere koeken van de banketbakker. Dan nog wat fruit, zoals een banaan en appel. Geen sterk geurend en sappig fruit, dat trekt alleen maar wespen en vliegen aan.
Ook een mooi boek en een natuur-tijdschrift gaan mee en eventueel een eenvoudig puzzelboekje voor als je even je zinnen weer op iets anders wilt zetten. En welk boek? Ik denk de zojuist door mij gekochte trilogie van Elle Eggels, waarin ik direct al ben gaan lezen en dat bevalt me goed.
Of de “Olijven-trilogie” van Carol Drinkwater, waar ik jaren geleden zo van genoten heb en die ik nog best weer een tweede keer zou willen lezen. Heel humoristisch en ook spannend door alles wat het gezin beleeft bij het opzetten van een olijvenboomgaard.
Een radio hoef ik die dag niet te horen, die gaat dus niet mee. Ook geen telefoon natuurlijk.
Ik wil genieten van alle natuurgeluiden om me heen en liefst ook zonder achtergrondgeluiden van verkeerswegen e.d.
Ik denk dat ik al lezend heel gauw ook in slaap zal vallen, maar wat is nou mooier dan in zo'n tuin weg te dromen ?
Dan neem ik ook nog een lekkere fles wijn mee voor aan het eind van de middag of begin van de avond. Mijn man komt me afhalen en samen genieten we dan nog van de laatste uurtjes in deze paradijselijke tuin.

                                                                                                             Martha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten