zaterdag 28 januari 2012

Hoe ga ik (je schrijfcoach) te werk?

We naderen langzaam het eind van de eerste maand van dit jaar.
Ongeveer twintig mensen hebben zich aangemeld, zij krijgen elke dag de schrijfopdracht toegemaild. Aan de hand van die opdracht schrijven zij hun verhaal en mailen mij dat. Ik lees de tekst en geef feedback, kort en krachtig, vooral bedoeld als stimulans.
Dat werkt prima!

In januari doe ik dat nog gratis. Daarna wordt een bijdrage van € 15.- per maand gevraagd voor bovenstaande activiteit van mijn kant. Dat komt - als je elke dag een stukje zou schrijven - neer op 50 c per keer. Dat kan toch niet te duur zijn!
Eind december 2012 eindigt het schrijfproject. Alle opdrachten blijven op de blog staan, zodat degenen die later dan 1-1-2012 zijn begonnen, nog kunnen doorgaan tot zij een jaar hebben volgemaakt.

Bij deze vraag ik of degenen die zich aangemeld hebben en op mijn lijst staan, de schrijfopdrachten willen blijven ontvangen en mij hun teksten willen blijven mailen. In dat geval steeds graag vóór de eerste van de volgende maand de kostenvergoeding van € 15.- overmaken op bankrekeningnr. 301107297.

Je hoeft niet voor het hele jaar te 'tekenen'. Elke maand kun je weer kiezen of je verder gaat. Als op de 1e dag van de maand je bijdrage binnengekomen is, blijf je die maand de opdrachten ontvangen.

Het lezen via de website/blog van de schrijfopdracht blijft natuurlijk gratis. Hoeveel mensen dat dagelijks doen en zelfstandig teksten schrijven naar aanleiding van de opdrachten, kom ik niet te weten en dat hoeft ook niet.
Ik hoop dat het er veel zijn!

Je hoeft niet elke dag te schrijven, maar het werkt zeer stimulerend als je dat wel doet. Je staat er verbaasd van hoe groot de rijkdom is die zich binnenin je bevindt en die er uit komt als je de schrijfopdrachten dagelijks uitvoert! Nou ja, een enkel keertje kun je overslaan als de opdracht je totaal niet inspireert.

Mia Meijer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten